NEOBIČAN ČAS ISTORIJE U GALERIJI RTS-A
U okviru časa istorije, učenici IV godine Gimnazije „Stefan Nemanja“ posetili su izložbu „Sutjeska – 80 godina najveće gerilske bitke Drugog svetskog rata“ u Galeriji RTS-a.
Poseta ovoj izložbi organizovana je kako bi gimnazijalci obogatili znanje o nacionalnoj istoriji Drugog svetskog rata, koji se izučava u završnom razredu.
Učenici su se najvećom gerilskom bitkom, koja je vođena tokom Drugog svetskog rata, upoznali kroz postavku koja obuhvata 280 eksponata. Imali su priliku da vide odlivak u bronzi spomenika „Tjentište“ na drvenom postamentu, originalne eksponate iz NOB-a – od oružje i oruđe do uniformi.
Gimnazijalci su videli i dokumentarne fotografije izgradnje grandioznog spomenika u Dolini heroja na Tjentištu i predmete iz fundusa RTS-a sa snimanja filma “Bitka na Sutjesci”.
Milosava Dević, nastavnica istorije, kaže da su lekcije iz nacionalne istorije uvek škakljiva tema, naročito na ovim našim prostorima, gde se istorija različito tumači i neretko prepravlja za potrebe sadašnjosti.
ČAS ISTORIJE VAN UČIONICE
– Bitka na Sutjesci bila je prekretnica u Drugom svetskom ratu. Krvave borbe i 7.454 poginulih deo su stradanja našeg naroda. Važno je da to učenici znaju, i uopšte da znaju i nacionalnu i opštu istoriju. Tako mnogo bolje mogu da razumeju svet u kojem žive i društvene okolnosti u kojima se nalaze. Često se učenje istorije svodi na informacije i podatke. Međutim takvo znanja je kratkog veka – kaže Dević i dodaje:
– Zato ja verujem da uloga nastavnika istorije ne sme da bude svedena na monologe. Niti nastavnik istorije obrazovna postignuća učenika treba da meri uspešnom reprodukcijom sadržaja i činjenica. U savremenom društvu informacija nije dragocena kao u XIX i XX veku kada je bila dragoceno oruđe u rukama nastavnika. Mi živimo u digitalnom dobu i od informacije nas deli jedan klik. Upravo zato moderan čas istorije treba da se zasniva na analizi informacija kroz rad na istorijskim izvorima. Zato i učimo van učionice – objašnjava nastavnica.
Poseta ovoj izložbi je doprinela razumevanju važnih istorijskih događaja i njihovih posledica. Mi kao škola, nastavićemo da pokazujemo učenicima kako da pronalaze relevantne podatke i razvijaju kompetencije koje su primenjive u praksi.