UČENICI II GODINE UŽIVALI GLEDAJUĆI FILM „EVGENIJE ONJEGIN“

UČENICI II GODINE UŽIVALI GLEDAJUĆI FILM „EVGENIJE ONJEGIN“

Tokom decembra, učenici druge godine, u bioskopskoj sali naše škole gledali su film Evgenije Onjegin. Ovaj film snimljen je po motivima istoimenog romantičarskog romana, pisanog u stihu, koji je deo školske lektire.

Tijana Stanojević, nastavnica srpskog jezika, ističe važnost korišćenja filma kao nastavnog sredstva u nastavi maternjeg jezika.

Film u nastavi treba podsticati zato što je deo naše svakodnevice i zato što je od svih umetnosti najbolje prihvaćen. Neće svaki učenik hteti da pogleda izložbu nekog slikara ili balet, ali će gotovo svaki učenik hteti da pogleda film i verovatno će se putem filma zainteresovati i za knjigu prema kojoj je film snimljen. Film na taj način postaje posrednik između učenika i učenja. Zašto im se onda tim laganim putem ne bi usađivala ljubav prema čitanju i učenju nacionalnog jezika? Jer mi ne možemo da sprečimo gledanje filmova koji su napravljeni prema knjigama, ali možemo da probudimo interesovanje za iste te knjige – naglašava ona.

A da gledanje filma može biti snažan podsticaj za čitanje knjige i da ova metodologija nastave i te kako ima rezultata najbolje potvrđuju naši učenici.

Ovo nije prvi put da smo „gledali lektiru“. I uvek kada radimo ovakav projekat kod nas se probudi želja da pročitamo i knjigu i da otkrijemo šta to nema u filmu, a ima u knjizi. Zanima nas kako se ti filmski junaci ponašaju u knjigama, jesu li istaknute sve njihove osobine i odnosi s drugim likovima. Pored toga, da budem sasvim iskrena, gledanje filma nam i olakšava pamćenje činjenica koje moramo da znamo – kaže naša učenica.

 

FILM JE DEO OBRAZOVANJA U GIMNAZIJI STEFAN NEMANJA

 

Razgovori o razlikama između knjige i filma postali su deo edukacije u našoj školi. Ta ”igra” da učenici pronađu šta u knjizi ima više, nego na filmu, dovodi na lep način do potpunijeg obrazovanja.

Filmom se, kako kaže, Tijana razbija i monotonija nastave. To je drukčiji oblik upijanja znanja, koji je dobro prihvaćen kod učenika.

Primetila sam da nakon projekcije filma dolaze na nastavu s većom motivacijom,  jer su uvideli kako nastava ne mora uvek biti jednolična, već da im može pružiti ono što oni vole i lako usvajaju. Planiramo da u narednom periodu postavimo oglasnu tablu na kojoj će učenici ocenjivati filmove koji su urađeni prema knjigama. A da bi učenik bio sposoban da učestvuje u ovom ocenjivanju, on treba da pročita knjigu. Za kraj, mogu da kažem da je knjiga jedna vrsta umetnosti, a film druga, udružene ostvaruju široko obrazovanje – ističe ona.

 

Znamo da savremena nastava podrazumeva upotrebu savremenih nastavnih sredstava i metoda nastave. Upravo zbog toga koristimo različite pristupe, medije i način učenja. Kreiramo obrazovanje po meri učenika trećeg milenijuma.

 

 

Return To Top

Gimnazija Stefan Nemanja