IZLET U NOVI SAD I DONJE PODUNAVLJE
11. 11. 2024.
U Gimnaziji „Stefan Nemanja“ obrazovanje i vaspitanje učenika ne dešavaju se samo u školskim klupama. Ekskurzije i izleti su veoma značajan oblik vannastavnih aktivnosti.
Tokom oktobra gimnazijalci su išli na jednodnevne izlete. I to učenici I i II godine u donje Podunavlje, a učenici III godine i maturanti u Novi Sad.
Izlet u donje Podunavlje
Za učenike I i II godine organizovali smo jednodnevni izlet na kojem su imali prilike da se upoznaju sa kulturno-istorijskim nasleđem donjeg Podunavlja, od rimskog perioda do srednjovekovne srpske kulture.
Prva stanica bio je Viminacijum. Tu su se učenici, uz stručno vođenje, upoznali sa nekadašnjim životom Rimljana na našim prostorima.
Sunčan izletnički dan nastavljen je na Golubačkoj tvrđavi, gde je učenike vodič upoznao sa istorijatom tvrđave i gde su u vizitorskom centru pogledali film o impozantnoj prošlost ove tvrđave na Dunavu.
U Požarevcu su izletnici imali slobodno vreme za ručak, šetnju i obilazak centra ovog grada, a u večernjim časovima krenuli su za Beograd.


Izlet u Novi Sad
Za učenike III i IV godine organizovali smo jednodnevni izlet u Novi Sad.
U evropskoj prestonici kulture 2022. đaci su obišli Petrovaradinsku tvrđavu i Muzej grada Novog Sada, gde su imali priliku da vide interaktivnu multimedijalnu izložbu „Mileva: Mi smo stena”.
Izložba je posvećena blistavom umu Mileve Marić Anštajn i prati ceo njen život. Nastala je kreativnom upotrebom najmodernijih tehnologija, novih medija, 3D animacija, digitalnog zvuka, holograma, ali i klasičnog umetničkog jezika.
Na izložbi učenici su videli i nekoliko predmeta iz života Mileve Marić, i to jednu fotografiju Mileve i njenog sina Edvarda, kao i i pisma koje je ona pisala svojim prijateljima i kumovima u kojima se može pročitati sa kakvim se problemima susretala. Povratak u Beograd bio je ispunjen razgovorima o novim saznanjima i utiscima.


Zašto su ovakve aktivnosti korisne za učenike?
Učenjem kroz istraživanje i otkrivanjem bogate kulturno-istorijske baštine Srbije učenici:
- razvijaju sposobnost opažanja i posmatranja
- uče kroz direktno iskustvo
- uče o istoriji svoje zemlje
- podstiče se druženje, učenici su humaniji i solidarniji
- uspostavlja se bliži odnos između nastavnika i učenika što je neizmerno bitno za emotivni razvoj đaka.
Nastavljamo da kroz ovakve aktivnosti obogaćujemo njihov obrazovni put, verujući da je direktan susret sa istorijom neprocenjiv deo školskog obrazovanja.